Zwangerschapsyoga

Door yoga tijdens je zwangerschap te beoefenen ga je je als mama op een nieuwe manier bewust worden van je lichaam. Dit kan helpen om een nieuwe balans met meer ontspanning te vinden. Deze positieve energie wordt doorgegeven aan het ongeboren kind.

Tijdens de zwangerschap groeit er nieuw leven in de moeder. Als je als mama in balans bent, heeft dit een positieve invloed op de band tussen moeder en kind.

Bewegen tijdens de zwangerschap heeft veel gunstige effecten. Zowel het hoofd leeg maken, als de weeën makkelijker opvangen met een betere coping tijdens de bevalling tot gevolg.

Maak een afspraakMaak een afspraak

Hoe we werken:

Iedereen mag vanaf 16 weken zwangerschap meedoen met de lessen zwangerschapsyoga. Men kan een beurtenkaart aankopen of de lessen los volgen. Elke les is perfect mogelijk voor iedereen in elk stadium van de zwangerschap. We leggen de focus op de ademhaling en houdingen die ook toepasbaar zijn tijdens de weeën. Op het einde nemen we steeds de tijd voor een ontspanningsmoment om even helemaal tot rust te komen.

Voordelen zwangerschapsyoga:

  • Het in contact komen met je lichaam en baby
  • Minder rugpijn door meer bewust te zijn van de houding gedurende de zwangerschap
  • Leren ontspannen en bewuster ademen
  • Sterk houden van het lichaam
  • Aangepaste yogahoudingen, specifiek voor zwangere die te ver zijn om in reguliere lessen mee te doen
  • Veilig voor moeder en kind

Lesgeefster:

Griet Schryvens is de laatste jaren heel veel met beweging bezig. Bewegen tijdens de zwangerschap is niet meer “Not Done” zoals vroeger en intrigeert mij enorm. Mensen daarbij helpen is echt een passie geworden. Als je door yoga een aantal ongemakken kan verminderen, vind ik dat bijzonder positief.

Het samenhorigheidsgevoel dat de toekomstige mama’s bij de lessen creëren en de ‘tips en tricks’ die daar worden uitgewisseld motiveren me elke les om het hen zo aangenaam mogelijk te maken.

Praktisch

De lessen zullen doorgaan in de
Blijde-Inkomststraat 109, 3000 Leuven

Prijs en inschrijving

  • Inschrijven via mail naar: griet@groepspraktijkBLINK.be
  • Per 5 lessen: 60€ op te nemen voor het einde van de zwangerschap
  • Losse les: 15€
  • Het mag cash betaald worden bij aanvang van de les of overgeschreven worden op het rekeningnummer:
    BE 42 7360 2913 7854

Meebrengen

Yogamatje, flesje water, handdoek en eventueel yogabolster.

Data

  • Op donderdag van 15u30 tot 16u30

Yin Yang Yoga

Yoga is een methode om opnieuw harmonie en evenwicht te brengen; om ons lichaam en onze geest te verbinden. Aan de hand van houdingen brengen we ons lichaam in beweging met de ademhaling als gids. We combineren de rustige, zachte aanpak van yin yoga met actievere oefeningen uit de yange yoga. De yinne oefeningen zijn vooral gericht op bindweefselstructuren; de yangere poses zijn vooral gericht op de spieren en de kracht in ons lichaam. We werken aan een vitaal lichaam, een open hart en heldere, rustige mind; ieder volgens zijn/haar mogelijkheden. Stap voor stap leer je je lichaam en geest beter kennen, word je leniger, verbetert je houding, voel je je confortabler in je lichaam en komt er meer ruimte voor je ademhaling en doorstroming van energie.

Maak een afspraakMaak een afspraak

Nog enkele andere voordelen van yoga op een rijtje:

  • Minder stress of er beter mee om kunnen gaan
  • Minder pijn
  • Betere ademhaling
  • Toename van veerkracht
  • Verbeterde bloedsomloop
  • Verhoogde concentratie, meer focus
  • Meer innerlijke rust
  • Niet prestatie gerichte vorm van lichaamsbeweging
  • Me-time
  • …..

Hoe we werken:

In deze reeks gaan we yoga vooral benaderen door onszelf te onderzoeken. We zorgen ervoor dat houdingen op een veilige manier worden uitgevoerd. De oefeningen worden rustig gegeven zodat er ruimte is om ons lichaam en onze geest te exploreren. We werken in kleine groepen (min 3, max 8 deelnemers) zodat er specifieke vragen en individuele begeleiding mogelijk is.  Ieder lichaam is immers uniek en voor elke houding zijn variaties voorhanden om aan ieders noden tegemoet te komen.

Lesgeefster:

Aline Visser (1980) ontdekte op haar 18de yoga en dit heeft ze niet meer losgelaten. Het maakt een erg belangrijk deel uit van haar leven. Ze beoefende verschillende stijlen en enkele jaren geleden kreeg ze de kans om haar passie te delen met andere mensen. Naast yoga heeft ze ook nog ervaring met verschillende andere vormen van lichaamswerk (zen-shiatsu, Jin Shin Jyutsu, PsychK, 5Ritmes,…) . Aline is overtuigd van de leuze ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ en ze gelooft heel erg in ‘de wijsheid van het lichaam’.

Aline Visser (1980) studeerde af als dierenarts en is werkzaam in het wetenschappelijk onderzoek. Ze is trotse mama van Jinte en Quinn.

Prijs en inschrijving

  • Graag vooraf inschrijven via mail naar aline@groepspraktijkBLINK.be
  • 15€ / losse les
  • 100€ /lessenreeks van 8 lessen + 1 inhaalles (te storten na onze bevestiging op rekeningnummer BE45 5230 8104 4989 met vermelding van je naam en “yinyoga BLINK”).
  • Pas na ontvangst van je betaling kunnen we je deelname definitief bevestigen.
  • Wanneer je bent ingeschreven, zal je ook gevraagd worden om een vragenlijst in te vullen om te specifieke noden en verwachtingen te kunnen schetsen.

Praktisch

De lessen zullen doorgaan in de
Blijde-Inkomststraat 109, 3000 Leuven

Meebrengen

Yogamatje, badhanddoek, fleezen dekentje, eventueel klein kussentje

Data

In Januari 2020 start nieuwe lessenreeks van 8 lessen + inhaalles.

Maandag – 12u15-13u15
  • Reeks: 6/1-13/1-20/1-3/2-10/2-17/2-2/3-23/3-30/3 (inhaalles)
Dinsdag – 20u00-21u00
  • Reeks: 7/1-14/1-21/1-4/2-11/2-18/2-3/3-24/3-31/3 (inhaalles)

Fitmommy

Starten met fitmommy na de bevalling, helpt je om op een rustige, verantwoorde manier terug je lichaam te leren kennen.

Een zwangerschap, bevalling en keizersnede hebben een grote impact op het lichaam. Onmiddellijk terug je sport starten van voorheen, zonder begeleiding of gegradueerde opbouw, is niet altijd een goed idee. Tijdens en na zwangerschap heeft je lichaam veranderingen ondergaan en ben je minder fysiek actief of op een andere manier actief geweest.

Door middel van de groepslessen Fitmommy trachten we je lichaam terug te leren kennen en te versterken op een verantwoorde manier.

Maak een afspraakMaak een afspraak

Hoe we werken

De lessen kunnen gestart worden vanaf 3 maanden na de bevalling of indien goedkeuring van de bekkenbodemkinesitherapeut en gynaecoloog eventueel vroeger, wanneer de bekkenbodem voldoende is hersteld. Moeders van reeds oudere kinderen, die terug geactiveerd willen worden, zijn zeker ook welkom.

De lessen duren een uur en worden individueel aangepast naargelang de situatie van iedere deelnemer. We werken dan ook in kleine groepen van maximaal 10 personen. De docent komt rond om te oefeningen individueel te corrigeren. Bij klachten, kunnen de oefeningen worden aangepast, waardoor iedereen op zijn niveau aan de slag kan.

Lesgeefster:

Ik ben Griet Schyvens en ik behaalde het diploma van jeugd- gehandicapten zorg in 2011 en ging ook snel aan de slag in die sector.
Al snel werd ik gebeten door het sportvirus. Eerst om mezelf goed te voelen en
nadien om ook andere te helpen. De laatste jaren ben ik veel met beweging bezig en ben ik me er meer en meer van bewust, dat met welke sport je ook begint, je rustig moet opbouwen. Dit is zeker van toepassing na een zwangerschap.
Naast de groepslessen fitmommy en zwangerschapsyoga bij Groepspraktijk BLINK, geef ik ook sinds 2016 fitmommy in Groepspraktijk Wonderbaar te Tienen.
Daarnaast ben ik ook actief als Personal Trainer in 2 kinesportpraktijken in Genk en Lanaken. In mijn vrije tijd hou ik me vooral bezig met lopen, zwemmen en Yoga.

Prijs en inschrijving

  • Inschrijven via mail naar griet@groepspraktijkBLINK.be
  • Per 10 lessen: 120€ op te nemen binnen de 3 maanden.
  • Losse les: 15 euro
  • Het mag cash betaald worden bij aanvang van de les of overgeschreven worden op het rekeningnr.
    BE 42 7360 2913 7854

Praktisch

De lessen zullen doorgaan in de
Blijde-Inkomststraat 109, 3000 Leuven

Data

  • Op Donderdag:
    Fitmommy met baby van 14u-15u
    Fitmommy zonder baby van 20u30-21u30

Partnermassage tijdens zwangerschap

Partnermassage tijdens de zwangerschapsperiode geeft je de kans om als koppel verbonden te blijven. Het geeft jullie een quality-time momentje met je tweetjes.
Zowel de toekomstige mama als de toekomstige papa worden er door elkaar gemasseerd. Daarbij wordt aandacht gegeven aan houdingen waarin je volledig kan ontspannen, ondanks de uitdagingen die de fysieke veranderingen tijdens de zwagerschap met zich kunnen meebrengen. Om een zo optimaal mogelijk effect te verkrijgen, starten we deze partnermassage vanaf 25-30 weken zwangerschap.

Maak een afspraakMaak een afspraak

Lesgeefster:

Ik ben Griet Schyvens en ik behaalde het diploma van jeugd- gehandicapten zorg in 2011 en ging ook snel aan de slag in die sector.
Al snel werd ik gebeten door het sportvirus. Eerst om mezelf goed te voelen en
nadien om ook andere te helpen. De laatste jaren ben ik veel met beweging bezig en ben ik me er meer en meer van bewust, dat met welke sport je ook begint, je rustig moet opbouwen. Dit is zeker van toepassing na een zwangerschap.
Naast de groepslessen fitmommy en zwangerschapsyoga bij Groepspraktijk BLINK, geef ik ook sinds 2016 fitmommy in Groepspraktijk Wonderbaar te Tienen.
Daarnaast ben ik ook actief als Personal Trainer in 2 kinesportpraktijken in Genk en Lanaken. In mijn vrije tijd hou ik me vooral bezig met lopen, zwemmen en Yoga.

Praktisch

Interesse? Mail naar griet@groepspraktijkblink.be voor een concrete afspraak. Enkel donderdag, vrijdag en in het weekend mogelijk.
De partnermassage duurt 1.5u.

Tarief

Groepstarief vanaf 3 koppels: 20 € per koppel. Privéles: 60 €/1.5u

Poweryoga

Yoga is een manier om balans te creëren in het lichaam en heeft vele gezichten. Power yoga is voornamelijk geschikt voor mensen die zich met het lichamelijke aspect van yoga willen bezig houden. Het is een actieve, dynamische yogavorm waarbij je lichaam uitgedaagd zal worden. Spieren die niet gewend zijn om gebruikt te worden, of door spieren op een andere manier te gebruiken, worden ze sterker en/of flexibeler. Je leert ook bewust en gecontroleerd te ademen wat helpt om je te focussen en te ontspannen. De combinatie van houdingen en ademhaling brengen meer energie en beweging in je lichaam en meer ontspanning in je mind Je hoeft niet sterk of lenig te zijn of over een topconditie te beschikken om aan deze lessen deel te nemen. Er zijn steeds verschillende opties waardoor je de houdingen op maat van jouw lichaam kan uitvoeren. Bij voldoende inzet en doorzettingsvermogen zal je aan voorgenoemde aspecten werken. Zoals alle vormen van yoga, is het geen competitie en is het open voor iedereen.

Gezien de nadruk vooral ligt op actieve, pittige oefeningen, is het een stuk intenser dan de yin yang yoga.

Maak een afspraakMaak een afspraak

Lesgeefster:

Ik ben Griet Schyvens en ik behaalde het diploma van jeugd- gehandicapten zorg in 2011 en ging ook snel aan de slag in die sector.
Al snel werd ik gebeten door het sportvirus. Eerst om mezelf goed te voelen en
nadien om ook andere te helpen. De laatste jaren ben ik veel met beweging bezig en ben ik me er meer en meer van bewust, dat met welke sport je ook begint, je rustig moet opbouwen. Dit is zeker van toepassing na een zwangerschap.
Naast de groepslessen fitmommy en zwangerschapsyoga bij Groepspraktijk BLINK, geef ik ook sinds 2016 fitmommy in Groepspraktijk Wonderbaar te Tienen.
Daarnaast ben ik ook actief als Personal Trainer in 2 kinesportpraktijken in Genk en Lanaken. In mijn vrije tijd hou ik me vooral bezig met lopen, zwemmen en Yoga.

Praktisch

De lessen zullen doorgaan in de
Blijde-Inkomststraat 109, 3000 Leuven

Prijs en inschrijving

  • Inschrijven via mail naar: griet@groepspraktijkBLINK.be
  • Per 5 lessen: 60€ op te nemen voor het einde van de zwangerschap
  • Losse les: 15€
  • Het mag cash betaald worden bij aanvang van de les of overgeschreven worden op het rekeningnummer:
    BE 42 7360 2913 7854

Meebrengen

Yogamatje, flesje water, handdoek en eventueel yogabolster.

Data

  • Elke donderdag van 19u15 tot 20u15